Friday, January 30, 2009

si labu

Aku sangat la tidak sukakepada perangai manusia yang terlalu..diulangi, TERLALU amat sangat2 suka buruk sangka kepada org lain..bagi aku manusia macam ni sangat keji...perlukah perkataan yang sekadar gurauan dan tidak berbekas di hati dan tanpa niat buruk dijaja-jaja dan disampai2 oleh sang mulut puaka?? Perlukah?? Sudah tidak ada kerja lainkah mereka selain daripada berburuk sangka, menjaja cerita dan berdengki2 dengan orang lain?? Aku sangat laaaa tak paham akan kewujudan orang semacam ini....buat kotor atmosfera bumi saja

Pernah dengar pepatah melepas anjing tersepit tak? Itu lah dia...diberi susu dibalas tuba..aku tak menyesal atas pertolongan aku beri dulu masa dia tersepit mahukan kerja..atas dasar kawan dan kesian, tolong sajaa...okk...tapi lepas ni jangan diharap lagi.antara saya dengan kamu, kita bukan lagi sahabat..nama kamu sudah saya padam dalam list sahabat saya...terima kasih sahaja dengan senyuman plastik kamu, saya tak butuh..gambar2 kamu masih lagi ada tertampal di dinding ruang kerja saya..tak mengapalah, biarkan sahaja di situ, saya tidak terlalu keji untuk menunjukkan rasa benci...

Aku senang saja, kalau dah aku malas nk bercakap ngan orang sekian2..namanya aku benci la tuh..takde la sampai nk menyumpah2, sampai nk menyampai2....sebab bagi aku, kalau benci, biar setakat tu saja..tak payah panjang2 cerita...sebab perangai aku bukan macam dia...aku tak berkudis pon kalo dijaja cerita tak benar itu...sebab aku tahu, org yang rapat dengan aku tahu macam mana perangai aku...biar la si luncai terjun dengan labunya..yang penting gaji aku bulan2 jalannnnn saja....ahahaha riakkk :p

:D

Seminggu bercutian sangat laaa mengasikkan..(pstt..kalo lagi lama duk KLantan lagi asikkk :p )..pegi makan2 free kat kedai kak long, pastu pegi kb mall..pastu pegi makan free lagik esoknya, pastu pegi pasar isnin memborong kain nk wat baju kurung..bila ntah nk siap jahit pon tatau..ptgnya kami balik perak..perak sangat panas...i tak sukeee..ahahaha

Hari rabu dah balik putrajaya, tapi kul 11 lebey baru sampai sebab ameer nk singgah umah akak dia kat selim river...selim river?? Owh lalu satu kawasan sepital tu, baru saya teringat, saya ada kawan..erkk..kawan?? used to be kawan or masih bekawan..mana2 lah...yang ibunya tinggal kat kuarters sepitalnya (anna kenal dia..ekekek)..masa tu tetiba jek terkeluar balik citer2 lama Ym..ahahaha...citer macam mana mula2 kenal ngan semer orang..kat mcD Central Market..ingat tak??? Ahahaha..kelakar..tapi gathering tu berlangsung sebelom kejadian anna bercakap omputeh ngan aku lah...hubungan terputus seketika dan bersambung balik selepas anna buat ayat “buang yang keruh ambil yang jernih”...cam areemmm jek =)) ...dan hubungan tu kekal sampai sekarang..dah nk masuk 7 tahun kan..kejap jek rasanya..aishh

Sampai umah...yaaaaaaaaa..sangat semerbak baunya, sebab sebelom balik kg aku da baling2 ubat gegat serata rumah..rumah kami sangat digemari oleh sedara mara anna...rasa nk pengsan pon ada bau ubat gegat tuh...dah siap kemas2 barang semer, ngn tak mandi terus tidooo bongkang sampai pagi..asiiikkk...tapi esoknay bagun pagi, terus kena demam selsema...memang asyik sungguh...dtg opiss?? No komen..macam biasa la kan..

Wednesday, January 21, 2009

somiku

takde apa nk nulis ari neh..eheks..tengah nunggu lakiku datang menjempot..tingat plak kat dia smlm..ahahaha..coba teka apekah gerangan objek di bawah?? ahahaha yang benar..inilah pisang goreng..

yang digoreng oleh lelaki ini....walaupon tidak menepati piawaian dan iso tahun 2009..tapi takpe lah..ahahaha

Monday, January 19, 2009

hidop saya masih sama...eheks

Hari sabtu lepas kuar ngn bini orang, puan salwana seperti yang dijanjikan (main aci janji saja) …sampai2 stesen erl plak lajuuuuu jek telepas..tepaksa la nek bus ngn abang2 indon yang nk turun kl lepak2 di hujung minggu..gila sesak…nasib bek la berbekalkan teknik2 dan skil2 berebut line masa naik bus yang dipraktik masa duk kl dulu masih berkesan…wahahaha…dapat la seat daripada berdiri dari sini ke kl..nk berdiri, masak laaaa…lagipon I tak suka u, mat indon tu jeling2 i..ewwww…sebab jam, dalam bus aku siap bleh tetida..da lama tak nek bus, memang sedappp jek rasa tido dia..eheks… Sampai midvalley dalam, aku round2 dulu sorang2 sebab anna tak sampai agik…singgah kat counter barang **tuutt** sebab nak redeem, tapi stok abis plak..ciss.. sebab barang yang lama da hampir2 abis aku sempat rembat 2 stok baru …duit…owh…jalan2 lagi, sms anna kata da sampai..nunggu dia pon hazaaabbb, susah nau nk cari paking kan…lepas tu gi lepak, makan2 kat chili’s sebab da janji nk banjer dia makn..hu hu…ini dia yang kami order..tapi da hamper licin…hu hu hu…
Aku kan, kalo makan kat chili’s memang wajib ngisi benda alah nih..
rasa cam nk gelak bila mamat bangla ke Nepal ke aku tatau..bila dia nengok aku isi benda alah ni, dari awal order bawak ke kitorang nk blah, dia punya entertain, baekkkkkk punya..nk lobi ke bang Hari?? Akakaka….
Lepas makan aku ngn anna gi jalan tar sebab aku nk alter suar…kasi kecik sket (bukan sebab aku da kurus, tapi suar tu yang beso..uweekk) asal nk beli kain pasang banyak2 tapi tetiba rasa cam malaaaaasss jek nk beli.. (bebulu jek kan anna) Dalam nunggu suar tuh, kitorang gi masuk sogo n terrrr..ulang suara..terrsinggah kaunter **tuut** lagi skali sebab aku nk redeem barang tadi, owh..ada stok plak kat sini…sebab beauty consultant tu sangatlah ramah tamah, aku hasut2 puan anna buat test..hasutan berkesan bila puan anna membeli barang2 tersebut..wakakaka ((bila nk mintak nombor akuan maybank saya puan anna? :p ))
Puan anna yang menjadi cantik tetiba…
Dan aku pon skali lagi membuat pembaziran ke atas barang2 ini..tapi takpe laaaaaaaaa… (ayat pujuk poket)
Balik umah saya da malas nk masak..beli ini saja.
esoknya saya masak ini untuk asben saya...chilli crab..hu hu hu

Tuesday, January 13, 2009

boikoting the labels...

boikoting?? ahahahah..memandai jek buat pekataan sendirik...perkara di bawah tidak banyak kena mengena dengan tajuk di atas..tajuk di atas hanya sebab saya baru pegi carefour itu hari...bilangan pelanggan still sama macam biasa...serba salah nak beli tanak beli nak beli tanak beli...((sebab zayed kata boikotttt)) tapi sebab transpot kami laki bini tak mengijinkan pegi jauh2 nak beli barang dapo, jadi aku beli jek la..pendamm sudehhh... saya guna beberapa barang yang diboikot..still thinking...boikot?? p/s :: anna, suh aril benti stabak, boikootttt.....eheks ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: adakah??? adakah saya gila bila hanya mampu tersenyum bila......hari ni macam2 la kat opes ni, malas nk dengo orang tu kata ini...orang ni kata itu, yang boleh, senyum ajeeee...buat kerja sendiri sudeehh...as long as i'm happy with my life, the hell with u lah.... ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: the moment i'll miss