Thursday, June 2, 2011

hehe...


Hari ni saya nak cerita pasal bapak saya..saya panggil bapak saya abah..hari minggu lepas abah saya dah datang ke putrajaya untuk menyertai hari belia malaysia..himpunan sejuta belia..hahahha..abah aku tu dah tak belia oke..macam mana buleh terjebak pon tak tau la..

Pak Akob hadir ke hari belia untuk mengiringi peserta pengakap kelantan..abah aku ni sangat kuat berpengakap, boleh kata ahli pengakap seumur hidup gitu la kira tegar tahap tak boleh patah balik dah ni..siap dah terbitkan buku pasal kawad dan istiadat..terharu plak rasa sbb abah ku ni gigih jek kalau buat apa2 je benda yang dia suka..anak dia?? harooooooommmm

banyak orang cakap abah aku ni garang, sebab misai dia berpintal2 macam A. Galak..kau kenal A.Galak? hahahaha......nak2 kalau time dia tengah jadi juri pertandingan kawad ke apa2 yang berkaitan pengakap la..time dia minta budak2 ni buat satu rutin kawad, dia akan pintal2 misai dia melenting ke atas sambil bagi arahan..suara dia boleh tahan la, agak2 kau lemah semangat memang terkucil kat situ jugak aku rasa..drama jek lebih tu ....tapi dia nampak garang time tu je, sebab lepas tu dia akan jadi sangat friendly macam aznil hj. nawawi, kadang2 aku cakap kat dia "abah ..tak payah la tegur2 orang tu, tak yah mesra2 sangat, orang tu tak mesra pun" ...serius..dalam banyak2 instructor pengakap, abah aku paling ramai anak angkat, semua negeri kat malaysia ni ada je anak angkat dia sebab budak2 tu suka dengan dia..aku tak pastu adakah abah aku ni benar2 mesra atau dia pakai ilmu penunduk tanpa pengetahuan kami anak beranak (hoh..durhaka)..sampai kadang2 dia lagi lebihkan anak angkat dia berbanding kami anak kandungnye sendiri...siapa yang anak angkat sebenarnya ni..huh...

aku tak pasti apa motip aku tulis pasal abah aku...huh..biarlah


abah dengan adik aku yang sengal..

kau nampak misai dia?? haa..tu la dia kembar A. Galak

Tuesday, May 31, 2011

Intervention Club...

Aku ada menonton How I Met Your Mother...sangat suka walaupun agak lucah2 dan barney sangat sengal..sebab aku suka macam mana mereka ni build persahabatan walaupun sangat suka kenakan kawan masing2..yang paling aku suka bila diorang ada tubuhkan macam intervention club..club tak club la...tapi ada masanya diorang akan buat sesi intervention..macam gambar kat bawah ni..selalunya diorang akan buat intervention bila ada benda yang tak puas hati..atau nak menegur perangai atau apa2 aje la yang perlu..macam contoh kau suka sangat dengan something, tapi kawan kau rasa benda tu akan buat ko bermasalah..jadi kawan2 yang lain akan tegur..berterus terang la kiranya kan..bagus untuk kesihatan mental ni..hahaha


ini contoh berterus terang...samada ko dapat tahan atau tak je la...tapi selalu orang melayu ni, ada segelintir memang tak buleh ditegur..mau tak becakap lapan tahun...hu hu..eh, tak semua oke..biasa la, kadang2 kalau kawan2 tegur emosi telebih kan..kan

mahu terima atau tidak terpulang pada diri masing...tapi kinda cool la kan kalau ada kawan2 macam ni..hehehe..ini baru kawan sejati :">

Friday, May 27, 2011

Tak Paham

Aku tak faham dengan sesetengah orang...sesetengah ye, kalau nak terasa silakan...
ada makhluk, suka cakap dia punya hal, dia punya pasal..suka hati dia la, orang lain jangan nak komplen dan takda hak nak komplen...baiklaaaaaaaaaaahhhhhhhh
tapi bila time orang lain, mak aiii, sibuk la dia dulu angkat tangan nak komplen kan..macam2 hal..dia kutuk orang takpa, orang kutuk dia tak bleh plak..tak aci tauuuuuuu

aku selalu dengar ayat "ini blog aku, sukati aku la nak tulis apa pun, korang peduli apa"  tapi dalam blog dia tulis "aku menyampah baca blog **&%$**..semua benda pun nak cerita, buat ayat pun macam ape je..bodoh punya blog" ...laaa pulak.. kalau kamu nak ngutuk pun, kamu kutuk diam2 sudah la, tak payah nak komplen dalam blog kamu sampai semua satu dunia boleh baca, siap tulis nama kawan tu lagi...dah blog dia, sukati dia la nak tulis apa, kamu jugak yang cakap tadi kan..kalo menyampah jangan dibaca...kamu kutuk dia takpe, tapi bila dia kutuk kamu, panas bontot plak ye..aku tak ada masalah pon dengan orang yang suka nak kutuk2 ke nak marah2 orang ni..suka hati kamu lah..tapi bila kamu dah suka2 kutuk orang, jadi jangan la marah bila orang kutuk kamu balik..hehe

tapi aku pun suka je komplen, sapa tak suka komplen dia tipuuuuuuuuu...hahaha..

** aku tak minat kumpulan hujan, orang cakap aku tak cool...sedih aku..sob sob

Thursday, May 26, 2011

Aku Tau..

Aku tau aku tak macam kau...sikit pun tak sama macam kau, banyak lagilah tak...walaupun aku tak sama macam kau, jangan panggil aku cacat sebab aku belum beranak
sekurangnya suami aku tak pernah pandang perempuan lain walaupun aku belum beranak
yang penting suami aku tak kawin dua walaupun aku belum beranak..aku menang kat situ ok..kita tak rapat pun, tak payah kesiankan aku..aku tak perlukan..

Thursday, April 28, 2011

Tidaaakkkkkkkk!!!!

Mereka masih memanggil2...tapi aku malas, buat tak tahu je. Sekejap2 panggil lagi..menyampah tau. Dah kering tekak diorang diam. lepas dua minit diorang panggil2 lagi. Aku selak kain langsir, tengok diorang bertiga bergayut gayut kat pagar rumah. Malas, biarkan je.

tak lama lepas tu diorang memanggil sahut menyahut macam nyanyi lagu awas daripada KRU. benci. tapi lama kelamaan suara diorang macam merayu-rayu. aishhhh...akhirnya aku mengalah jugak. aku bukak pintu rumah dan tanya dengan muka masam2.
"apehal"
"nak ambik bola..tuuuu". aku tau, dari tadi aku nampak bola yang diorang main tu melantun masuk dalam pagar rumah aku. tapi saje je buat-buat tanya lagi. malas nak tunggu lama, aku ambil bola dan baling pada diorang.
"nah, lain kali hati2 sikit"
diorang  berlalu dengan kegembiraan sebab dah dapat balik bola selepas setengah jam terpekik2. Baru dua langkah, diorang paling.
"terima kasih..makcik" kata diorang. aku terus nak pengsan dekat situ jugak..
Sebab tu aku malas nak keluar tadi, sebab diorang jerit
"makcik makcik, bola kitorang makcik..makcik bola kitorang masuk rumah makcik". aku bukan makcik, aku muda lagi tauuuuuuuuuuuu...hahahahaha....