Thursday, June 2, 2011

hehe...


Hari ni saya nak cerita pasal bapak saya..saya panggil bapak saya abah..hari minggu lepas abah saya dah datang ke putrajaya untuk menyertai hari belia malaysia..himpunan sejuta belia..hahahha..abah aku tu dah tak belia oke..macam mana buleh terjebak pon tak tau la..

Pak Akob hadir ke hari belia untuk mengiringi peserta pengakap kelantan..abah aku ni sangat kuat berpengakap, boleh kata ahli pengakap seumur hidup gitu la kira tegar tahap tak boleh patah balik dah ni..siap dah terbitkan buku pasal kawad dan istiadat..terharu plak rasa sbb abah ku ni gigih jek kalau buat apa2 je benda yang dia suka..anak dia?? harooooooommmm

banyak orang cakap abah aku ni garang, sebab misai dia berpintal2 macam A. Galak..kau kenal A.Galak? hahahaha......nak2 kalau time dia tengah jadi juri pertandingan kawad ke apa2 yang berkaitan pengakap la..time dia minta budak2 ni buat satu rutin kawad, dia akan pintal2 misai dia melenting ke atas sambil bagi arahan..suara dia boleh tahan la, agak2 kau lemah semangat memang terkucil kat situ jugak aku rasa..drama jek lebih tu ....tapi dia nampak garang time tu je, sebab lepas tu dia akan jadi sangat friendly macam aznil hj. nawawi, kadang2 aku cakap kat dia "abah ..tak payah la tegur2 orang tu, tak yah mesra2 sangat, orang tu tak mesra pun" ...serius..dalam banyak2 instructor pengakap, abah aku paling ramai anak angkat, semua negeri kat malaysia ni ada je anak angkat dia sebab budak2 tu suka dengan dia..aku tak pastu adakah abah aku ni benar2 mesra atau dia pakai ilmu penunduk tanpa pengetahuan kami anak beranak (hoh..durhaka)..sampai kadang2 dia lagi lebihkan anak angkat dia berbanding kami anak kandungnye sendiri...siapa yang anak angkat sebenarnya ni..huh...

aku tak pasti apa motip aku tulis pasal abah aku...huh..biarlah


abah dengan adik aku yang sengal..

kau nampak misai dia?? haa..tu la dia kembar A. Galak

No comments: