Monday, June 6, 2011

Tak Tau Nak Kata Apa Dah La...

Hujung minggu hari tu, aku keluar dengan Amer, nak nengok X-Men First Class...memang first class cerita tu..gi la tengok kalau ada masa..hu hu..sebelum masuk wayang, kitorang macam biasa spend masa kat carrefour beli barang dapo..maklum la, orang suka masak kannnnnnn..duk kalut senarai tak bawak, jadi ingat2 lupa je nak beli apa kan..banyak ke tidak ni, kang nak kena pakai troli pulak bagai..so Amer gi ambik troli aku tunggu kat entrance sambil belek2 iklan promosi..

masa tu tiba2 ada budak kecik..dalam lima tahun kot umur dia..nangis2 sambil jerit "bapakkkkkkkk!!!!! bapakkkkkkk" (dia jerit abah sebenarnya,,saje nak nampak dramatik..haha)..mula2 aku buat tak tau jek la sebab depan budak tu ada sorang pakcik, so aku anggap tu anak dia la..lepas tu pakcik tu macam menonong jek jalan dan biarkan budak tu meraung2 kat situ..bukan anak dia rupanya...lepas tu yang lalu lalang pun macam buat tak tahu je kat budak tu..adeh..macam mana ni..nak biar lama2 macam kesian pulak budak tu kan..lepas tu aku pegi tegur budak tu, tanya dia, adik ni kenapa? sambil pegang bahu dia..dia jawab, abah..sepatah je..dah sah la budak ni kehilangan bapak ayamnye..time tu laki aku lak dah sampai situ, so suruh dia tunggu jap, nak bawak budak ni ke kaunter pengumuman...sbb aku pun nak cepat, aku dukung jek budak tu, jalan laju2 macam perempuan indon kena kejar imigresen...dekat nak sampai depan kaunter tu ada satu abang tnjuk2 kat aku..anak abang ke?? aku jerit..tapi dia tak jawab, still tunjuk2 je..bongok, main2 plak...so aku terus ke nonong jalan gi kaunter..lepas tu aku macam perasan abang tadi ada kat belakang aku...

anak saya tu...dengan penuh kontrol macho abang tu cakap..anak abang ke? saya dah nak buat pengumuman dah ni ha..apesal biar macam tu..ececeh...mengambil berat lak aku kan...tapi abang tu tak jawab. elok jek aku turunkan anak dia dari dukung, dia terus sambar tangan budak tu..elok2 budak tu da tak nangis dalam dukungan aku (sangat selesa kot..sbb lemak badan melindungi dia..haha) terus budak tu melalak balik...dia macam nak lempang2 budak tu je gayanya...lepas dia dapat anak dia..dengan takde terima kasih sepatah haram, tapi siap pandang macam aku culik anak dia, terus jek blah..kat kfc katanya..macam budak tu tau je kfc tu kat mana kan..budus...hebat kau bang..dah la aku tolong kau, kau buat muka tapak kaki ngn aku kan, macam la aku nak culik anak kau..kira bagus la aku yang ambik anak kau, kalau kena culik tak kau putih mata...buat anak pandai tapi jaga anak tak pandai..makan KFC pandai pulak kau..bebulu je aku nengok..

sampai depan entrance, laki aku tanya..macam mana?
dah bagi bapak dia
bapak dia cakap terima kasih tak?
haram
bio le..orang bebal memang gitu

dan kami terus membeli belah

No comments: