Thursday, April 28, 2011

Tidaaakkkkkkkk!!!!

Mereka masih memanggil2...tapi aku malas, buat tak tahu je. Sekejap2 panggil lagi..menyampah tau. Dah kering tekak diorang diam. lepas dua minit diorang panggil2 lagi. Aku selak kain langsir, tengok diorang bertiga bergayut gayut kat pagar rumah. Malas, biarkan je.

tak lama lepas tu diorang memanggil sahut menyahut macam nyanyi lagu awas daripada KRU. benci. tapi lama kelamaan suara diorang macam merayu-rayu. aishhhh...akhirnya aku mengalah jugak. aku bukak pintu rumah dan tanya dengan muka masam2.
"apehal"
"nak ambik bola..tuuuu". aku tau, dari tadi aku nampak bola yang diorang main tu melantun masuk dalam pagar rumah aku. tapi saje je buat-buat tanya lagi. malas nak tunggu lama, aku ambil bola dan baling pada diorang.
"nah, lain kali hati2 sikit"
diorang  berlalu dengan kegembiraan sebab dah dapat balik bola selepas setengah jam terpekik2. Baru dua langkah, diorang paling.
"terima kasih..makcik" kata diorang. aku terus nak pengsan dekat situ jugak..
Sebab tu aku malas nak keluar tadi, sebab diorang jerit
"makcik makcik, bola kitorang makcik..makcik bola kitorang masuk rumah makcik". aku bukan makcik, aku muda lagi tauuuuuuuuuuuu...hahahahaha....

2 comments:

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

ahahha makcik nurul neh =))

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

wahkakakaka...hadoi saket pewot guling2 gelak baca blog MAKCIK neh. hahahah :)) =))