Friday, April 22, 2011

Bagaimana Menjadi Miskin Dalam satu Hari....

Hari ni mari kita belajar bagaimana menjadi miskin dalam sekelip mata selepas mendapat gaji.
tempat aku kerja ni gajinya memang masuk suka2 hati akauntan tu..orang masuk 25hb dia 22 dah masuk..kadang2 20hb dah ada duit..magik..okey..aku suka sebenarnya.
hari ni aku nak bayar insurans nyawa..nyawa okey..hahaha..aku tak tahu apa nama insurans tu rasanya tapi aku tetap beli..sengal
pagi2 buta dah buka M2u dengan harapan bayar awal agar duit tidak mengalir ke tangan tauke kedai baju atau kasut..selalu aku sangat berhati2, tiap kali nak tekan confirm aku akan daouble triple check..tapi hari ni dengan ketentuan Allah (ingat, qada' dan qadar kita kena pasrah..ayat penyedap, pendinding sakit hati..hu hu) aku dengan bangga telah menekan confirm tanpa mengecheck..sepatutnya RM115.47 telah menjadi RM1145.45..lepas tu aku senyum je..ya, aku sangat kaya

Insurans ko berapa juta sampai kau bayar banyak tu sebulan? bulan ni kau nak makan apa? Bodohhhhh....

No comments: