Thursday, April 16, 2009

satu lagi

kawan : aku putus chenta lagik aku : haa??? ini kali ke bape da ney?? (membuat kerutan dahi menandakan simpati) kawan : 3 (mata da berkaca-kaca nak nanes da) aku : pasal apa? kenapa nak putus plak?? kawan : dia cakap dia tak bley lupa awek dia dulu (dan dia terus nanes tak berenti satu malam) HUuu…tatau la nak cakap apa..cian..abes nak wat macam mana..takat cakap kat dia "sabar la..mana tau ada benda baik nak jadi nanti" ..hurmm..kata2 aku tuh belom boley buat dia tenang..jadi apa aku nak buat?? sekadar meminjamkan bahu untuk dia..itu saja yang boleh..aku tak nak dia cakap "ko takde kat tempat aku..ko tak paham" (sebab dia pernah cakap macam nih bila dia putus untuk kali ke-2 dulu.huhuh) uhhhh…sama ada aku berada di dalam atau di luar kasut dia..itu tak bermakna aku tak paham..tapi kalo boleyy..aishh..aku tak nak paham langsung pasal benda2 macam nih..sebab aku tau macam mana sakitnya..aku tak teringin merasa..apa lagi untuk mencoba :))..huuuuuu…apa boley buat… aku pernah alami apa yang dia alami….tapi tak la plak menerima effek seberat dia..sebab aku pikir..putus cinta saja..blom nak mati..lebih baik aku nanges kalo nak mati tapi tak punya masa untuk betobat berbanding menangis putus cinta…tapi cakap saja boleh la..hahaha jantina : perempuan situasi : sedang ingin jatuh cinta keinginan : ingin menjadi cinta pertama si dia… alasan : kalo aku jadik cinta pertama..bermakna dia tidak punya sesiapa untuk diingati atau dicintai sebelum aku. alasan untuk alasan : kerana aku tidak mahu mengingati bahawa dia sedang mengingati kenangan lain selain aku hahaha..gamprengg…tapi kalo boley..nak la jadik macam ayat yang dicipta di atas..betul la..sebab…kalo boleh..aku pun tak nak tahu yang dia pernah sayangkan orang lain…tak kira la "apa" yang terjadi itu sebelum dia kenal aku sekalipun..tapi sebab benda2 itu akan buat pale otak dan lubang idun aku sesak bila mengingatinya..lebih baik aku memilih alasan seperti yang dikemukakan di atas agar hidup akan bahagia selama-lamanya..ahahah :)) (apa da aku mepek )..Tapi aku tidak layak..sebab kemungkinan dia juga bukan cinta pertama aku..jadi bukan aku sorang yang memikirkan bahawa dia pernah menyayangi orang lain..malah dia juga akan berpikiran sedemikian..jadi..sesiapa yang pernah mempunyai cinta pertama..selepas itu kedua dan ketiga ataupun mempunyai bilangan yang seterusnya….memang tidak layak untuk mengambil alasan di atas…lupakan saja..sebab semua itu hanya untuk cinta pertama… sebarang komplen..pertanyaan ataupun pertikaian pendapat…ataupun alasan yang munasabah untuk dicalonkan..sila antarkan komen anda..taip sms ON CHENTA..ke blog saya :)) ..ahahahaha

3 comments:

annapeje said...

aku kenal ka ehehehe

bless said...

ngakkk...ko ngak kenalll...ekekeke

alexzander said...

sweet words...