Wednesday, December 14, 2011

GYM

Dah lama tak pergi Gym..sekarang kena pergi sebab badan dah lemau, sikit2 mengantuk. Semangat harus kuat. Mesti pergi gym

Oh..ada orang aerobik..boleh follow sbb treadmill penuh..ramai orang semangat nak sihatkan badan. Bagus. Kangkang2 lompat..liuk2..dekat setengah jam..rehat kejap


“adik kena selalu datang gym ni.” Tiba-tiba orang tegur

“ok” aku teguk air..haus luar biasa sungguh hari ini

“mesti kena kuat semangat dik, tak boleh main2” makin bersungguh pula dia

“betul betul” aku lap2 peluh pula

“kalau nak body macam akak, mesti kena bersenam selalu” sambil tangan tunjuk dari hujung rambut sampai hujung kaki

Aku cuma mampu memandang..tak sanggup nak membalas lagi..mata aku hampir berkaca lalu aku capai botol air dan tuala. Aku nekad nak balik.

“eh nak gi mana tu?”

“Nak balik..akak datang gym hari2 kenapa badan jadi straight cut?? Saya balik dulu” eh, yang ini aku cakap dalam hati sahaja.

Demi menjaha hati, aku cuma senyum sambil berkata "balik kak..dah lama ni” terpaksa berkata sebaliknya walaupun niat sebenar bukan begitu..ho ho ho

Aku tertipu..pegi gym hari2 badan jadi tak fit...(baca : alasan)



Sekarang aku tengah kunyah karipap perangat beli kat ikea semalam



Terima kasih

No comments: