Monday, June 21, 2010

Family

Assalamualaikum...hallooo

late update...sebab akau tak jumpa cari kabel camera..wahahaha..camera mana buleh bluetooth so peranm jek la..bukan ada cerita apa pun..cuma dua minggu lepas, kak chik ada datang rumah sebab nk tunggu abah balik dari indonesia..taktik kotor untuk menjajah barangan belian abah di indonesia sebelum sampai ke kelantan..hu hu..keji betul kan..adik pon ada datang sekali.ini kali pertama jumpa sejak dia datang keje kat KL..durhaka btol la..

selepas aktiviti menggeledah..berjaya dapat dua pasang kain n telekung..yeyyy

saya bercuti..pegi makan2 di the chiken rice shop (mcm takde kedai lain kan..)

dibelanja oleh org ini..muka tension sebab dapat baju subsidi jambori jek..haha..dah la tak dapat apa2 dari hasil geledahan, kena belanja makan pulak, makin2 tension..di sebelahnya anak kak chik yang sulung..semangat kan dia, baru 13 tahun tu, berat badan dia tak terkira banyaknye..genetik sebelah bapak dia..ho ho..belah kami cumel2 jek semua :p

Pak Akob kontrol macho masa tunggu nasik..padahal lapo sbb pagi sarapan meehun goreng saje..kalo aku meehun tu dah kira kenyang la kan..tapi dia biasa makan nasik masa sarapan..sebab Mok Lah takde sekali, nasib Pak Akob la makan simple2 saje

Kak Chik aka Bibik separuh masa..nampak gembira jek dapat makan hasil belanja

kat masjid putrajaya..
berenti solat zohor gajah terbang..da lmbt sangat dah..
aku dengan adik menggediks..tak sesuai tau depan mesjid..ishh ishh

me..adik..kak cik n iman

iman ni anak sedara aku yang sakit tu..da besar sudah..panjang umurnya..tapi nakalnya buleh buat maknye umur pendek

kami lagi..adik, iman, kak chin n kak ngah..kak ngah wooo..sebenarnya kak chik tu kakk aku..tapi da lintang pukang plak nama timangan kan..patutnya aku la kak chik..tapi dia rampas nama kak chik tu dari aku masa kecik..sebab dia fobia tgk nenek sedara kitorang, tuk ngah yang da tua masa tu..dia kata nnt kalau guna nama ngah, jadik tua mcam tuk ngah..adeh ape ke sengal..ko pakai nama kak su pon tua la jugak nnt..sengal betul laaa..masa diorang datang, aku cuti dua hari..sangat seronok sebab duduk umah goyang kaki saje..bibik ada untuk masak n basuh kain..kejamm.hahah..hari selasa diorang balik, sebab abah kena buka pejabat (refer to his bengkel parang la..haha) ramai sangat yang tot tet tot tet tak berenti call..nak bermesra bersama bapa pon tak senang la..bila da takde, sunyi jek rumahh..terpikir untuk pulang ke kampung..duduk sana saje sambil berkebun..boleh je hidup kan.. :">


2 comments:

annapeje said...

wehh adik ko pon da gumuk cam ko ahahha

bless said...

dia keje kat dapo otel..musti gemok la..haha