Sunday, October 10, 2010

Jemputan

pos melekat..sampai hari kejadian..muehehe

PERHATIANNNNN!!!!!!!!!

saya dengan ini nk menjemput pembaca2 blog saya yang ada dua tiga ketul sahaja untuk ke majelis open house syawal yang dibuat pada bulan zulkaedahh..hhehehe..sbb time takde, kena buat jugak la sebab niat nk buat kan..so harinye pada 10 Oktober 2010 bersamaan hari Ahad dari jam 3.00 petang hingga 6.30 petanguntuk alamat jangan segan2 nk sms saya yehh....jemput lah datang bersama pasangan dan anak2..takde apa yang special pon, nasik dagang dengan laksam jek..hu hu..sudi sudikanlah yeeee....

sekian terima kasih

Wednesday, October 6, 2010

Minggu Lepas...

Assalamualaikum...hu hu
lama tak update kot..bosan takde cerita nk update.kalau aku keluar pon selalu dengan The Pejes..so akan update adalah benda yang sama..hahaha..nanti orang akan kata..alah sama jeeeeeeee...cit..anyway nk juga cerita..sabtu lepas telah pergi ke subang parade. Asalnya nk jumpa fiza, consultant clinique (saya adalah pengguna tegar jenama ini...tapi tak pos sbb saya tak glemer pon :p...nk buat iklan nuffnang pon tak lepas..muahahaha) tapi cerita clinique lenkali kita story haaa...sbb dah mmg janji dengan puan anna nk belanja dia makan kat Chili's...alang2 janji jek la terus...lepas beli2 barang terus pegi empire..The Pejes da ada sana...terus masuk mentekedarah..hu hu

belanja ini dua beranak...

dan orang ini juga...
orang ini?? abang rambut ropol2 byr sendiri..hahaha

katanya ciken wing...tapi drummet..tipoooooooo

ini sedap..tapi muak

muka tak puas hati..apesal filet ikan dia da macam ayam kentaki..haha
budak dengki..tak bagi aku makan choco top tuh...

pada hari ahad pula sangat syahdu...ada org belanja tengok wayang dan makan steamboat..wa wa wa..suka sangat2 :p ..ahadnya kak mid belanja tengok wayang, Magika..ok ok la ceritanya, kelakar..tapi kalau aksi dia lebih n heronya bukan mawi..mesti lagi best kot...da mcm spoof film pon ada..mcm scary movie ok..hahah..lepas tengok wayang kak mid belanja kat Johnny's ...pelayan dia semua adalah bangla dan nepal..cakap melayu harammsss nk paham..cakap omputeh pon tak paham juge..so order pon main tunjuk2 n guna bahasa isyarat..mcm ciss sahaje ok...walaubagaimanapon..adalah stim makan bila org belanja kan..kenyang dia rasa lain macam..hahaha..tenkiu kak mid :p

pembelanja...Allah selamatkan kamuuuuuuu..
steaaaaaammmmmm!!!!!
ini tukang yang dibelanja...sadaaaaappp ka dem?
paling banyak makan dia ni la

Tuesday, September 28, 2010

Makan2

Assalamualaikum...

Musim2 raya ni banyak pulak rasanya makan..owh..berat badan sudah naik kot...sebab mula rasa tak selesa n badan berat... :p
Sabtu lepas plan ke rumah The Pejes..ada acara makan2 beradab je..bukan makan beramai2 hehe..planya nk pergi awal, tapi encik suami pulak kene kerja..dalam jam 4 baru bertolak..tapi singgah IKEA dulu sebab teringin nk makan meatball..hu hu..pegi IKEA tapi tak makan meatball ibarat pakai seluar tapi lupa pakai spender ...hahaha..masa nk beratur beli makanan tu tetiba laki aku tunjuk2..memula tak pesan, sekali tengok eh. fuad ngn wing...diorang pon baru lepas ronda2 n nk makan..makanya join makan bersamalah kami berempat plus anaknye sofea...

bapak mithali...

first time jumpe sofea..mata dia sepet sangat aku tatau dia tido ke apa..tapi rambut sejemput bulat2 dah  rupa princess lea dalam star wars...serius..haha

mama papa n sofea

owh..ini bukan anak instant aku ehh..mak budak ni mintak tolong jagakan anak dia sbb nk gi amikereta..budak ni macam seram2 jek tengok aku..haha

comel sangat, rasa macam nk culik bawak balik..lepas mak dia datang balik baru dia berani nk senyum2 kat aku n lambai2 sambil sebut bye kakak...kakak?? terima kasiiihhh...hahaha



baked pasta..mr peje masak ooooooooo.....

budak aqil...first time dia panggil aku aunti sheee...auntie sheee...selalu dia tak ingat kot..hu hu

ini acara lusanya..hari isnin..pejabat tertutup..pot luck syawal

sangat sedap sambal2 itu

minah sate
spageti...

bakal pengantin bersama kuah sate

Saturday, September 25, 2010

Jamuan Raya dan Mood Bersukan...

Semalam office sudah buat itu rumah terbuka..mula2 memang cadang taknak pergi lah sebab takut jadi macam tahun lepas..dah macam ape jek makan berdiri..sejam lebih baru dapat meja n makanan semua licinnnn..dah la penat kan..tapi disebabkan kami adalah pekerja yang sangat mengikut arahan boss, makan pergi lah kamiii dengan harapan dapat makan sikit pon jaaaaadi la...tapi sampai je macam wahhh, terus dapat meja n makanan pon banyak..maybe sebab tempat kejadian dah bertukar kot...orang pon tak ramai

muka kekenyangan...bergambar sambil2 tunggu artis muncul

mereka berdua memang selalu beria setiap masa dan ketika

ini artisnya..Marsha..sangat lah comel di luar telebisyen

makcik ni ila teruja bole ambik gambar dengan ella..kecik sangat orangnya..kalau tampo pon mau tumbang si ella ni rasanya

owh..ini artis kesukaan laki saya..si hitam Black

lepas malam2 dengan gembira...petangnya aku, kak mid dengan Dym berkeputusan untuk main badminton. sangat gembira dapat main balik lepas sebulan berehat..perlu perlu dan perlu sangat sebab perot mengembang seumpama wanita mengandung 5 bulah..sangat dahsyat..macam tiap2 malam mimpi ngeri masuk bilik bersalin padahal tak mengandung...hahah..ok ok merepek sudah...
selalu main berempat..hari tu main bertiga sebab shasha kata takde mood nak berbadminton..so bertiga lah kami..satu lawan dua..tapi yangs satu menang 2 set..hahaha..nampak sangat tak reti main :p tapi kitorang main memang untuk keluarkan peluh n ringankan badan..mencurah2 peluh, macam iklan puasa adibah nor okeh..
sebab dah sebulan tak buat senaman apa2..maka hari ni memang hazab..montot kaki tangan semua sakit2 n sengal2..huh
sekian terima kasih

 
teknik sambutan shuttle gaya penari balet..tak menjadi

ini yang pronye...

teknik lengkungan mengkarung..pun tak menjadi

Thursday, September 23, 2010

Lepas Raya

aku adalah sangat malas nk mengupdate blog sekarang ni..sebab tak tau apa nk diceritakan. Balik2 benda yang sama..sure bosan ok..

raya hari tu telah dimulakan di rumah ibu mertuaku..jadi tiada kenangan mencucuk sate pada tahun ini ye..hahaha...raya ke3 baru gerak balik kelantan..nasib baik la jalan tak jam..masa balik kl pon jalan tak jam..alhamdulillah..

takdek gambo..sbb bila balik raya ke tiga, dah takde sapa nk peduli dah dengan kau ye..so pandai2 la raya sendiri..raya ke empat ada pergi rumah kawan sekolah dulu..ramai gak yang datang...ada yang dah 4 tahun tak jumpa pun datang..seronok sembang2 sampai pukul 7 baru ingat nk balik..itu pun sebab nk hantar kuih kat rumah makcik aku..kalau tak...hehehe...

tempek gambar2 sudah walaupun dah basi dan tak berkenaan dengan raya..hahah

En. Peje melayan karenah anak sebelum buka puasa

The Pejes yang datang berbuka puasa...muka anna gembira lepas makan ayam percik...ho ho ho
ini lew ayam perciknye..anna kata TERBAEEKKKK!!! hahaha
tetamu kehormat..koden sama puan minar

gigih betul kutip buah rambutan

tukang kait rambutan
yeyyyyyyy..makan petik dari pokok terus