Monday, August 22, 2011

SAYANG ITU SUBJEKTIF

Aku orang yang tak pandai macam mana nak luahkan kasih sayang. Dengan semua orang aku memang macam tu, tak kiralah kawan, adik-beradik malah dengan umi dan abah pun aku macam tu. Kadang-kadang ada yang panggil aku hati kering. Bayangkan bila tempoh hari masa abah buat parang, tangan abah luka, bukan sikit lukanya, putus juga urat jari, sampai sekarang masih sengal2 jari yang luka kata abah. Kejadian tu tak ada seorang pun yang maklumkan pada aku, sebab tahu bila khabarkan pun reaksi aku akan..ye keeeee??...jadi mereka anggap aku tak ambil berat dan tak ada perasaan kasih sayang. Barangkali. Padahal hati aku yang runsing tak ada siapa yang tahu. Ye lah, takkan aku nak terjerit terlolong kan. Janggal wei. Dari zaman kanak2 perangai aku memang macam tu. Aku tak pandai. Mungkin cara aku menyayangi tak sama macam mana kamu semua menyayangi.  Pada aku cukup setakat kalau aku tahu aku sayang. Jadi mulai hari ini mungkin aku akan kena ubah perangai. Yang sukar diketahui dapat diubah atau tidak. Harap-harap boleh. Berusaha!!!

No comments: