Saturday, September 25, 2010

Jamuan Raya dan Mood Bersukan...

Semalam office sudah buat itu rumah terbuka..mula2 memang cadang taknak pergi lah sebab takut jadi macam tahun lepas..dah macam ape jek makan berdiri..sejam lebih baru dapat meja n makanan semua licinnnn..dah la penat kan..tapi disebabkan kami adalah pekerja yang sangat mengikut arahan boss, makan pergi lah kamiii dengan harapan dapat makan sikit pon jaaaaadi la...tapi sampai je macam wahhh, terus dapat meja n makanan pon banyak..maybe sebab tempat kejadian dah bertukar kot...orang pon tak ramai

muka kekenyangan...bergambar sambil2 tunggu artis muncul

mereka berdua memang selalu beria setiap masa dan ketika

ini artisnya..Marsha..sangat lah comel di luar telebisyen

makcik ni ila teruja bole ambik gambar dengan ella..kecik sangat orangnya..kalau tampo pon mau tumbang si ella ni rasanya

owh..ini artis kesukaan laki saya..si hitam Black

lepas malam2 dengan gembira...petangnya aku, kak mid dengan Dym berkeputusan untuk main badminton. sangat gembira dapat main balik lepas sebulan berehat..perlu perlu dan perlu sangat sebab perot mengembang seumpama wanita mengandung 5 bulah..sangat dahsyat..macam tiap2 malam mimpi ngeri masuk bilik bersalin padahal tak mengandung...hahah..ok ok merepek sudah...
selalu main berempat..hari tu main bertiga sebab shasha kata takde mood nak berbadminton..so bertiga lah kami..satu lawan dua..tapi yangs satu menang 2 set..hahaha..nampak sangat tak reti main :p tapi kitorang main memang untuk keluarkan peluh n ringankan badan..mencurah2 peluh, macam iklan puasa adibah nor okeh..
sebab dah sebulan tak buat senaman apa2..maka hari ni memang hazab..montot kaki tangan semua sakit2 n sengal2..huh
sekian terima kasih

 
teknik sambutan shuttle gaya penari balet..tak menjadi

ini yang pronye...

teknik lengkungan mengkarung..pun tak menjadi

Thursday, September 23, 2010

Lepas Raya

aku adalah sangat malas nk mengupdate blog sekarang ni..sebab tak tau apa nk diceritakan. Balik2 benda yang sama..sure bosan ok..

raya hari tu telah dimulakan di rumah ibu mertuaku..jadi tiada kenangan mencucuk sate pada tahun ini ye..hahaha...raya ke3 baru gerak balik kelantan..nasib baik la jalan tak jam..masa balik kl pon jalan tak jam..alhamdulillah..

takdek gambo..sbb bila balik raya ke tiga, dah takde sapa nk peduli dah dengan kau ye..so pandai2 la raya sendiri..raya ke empat ada pergi rumah kawan sekolah dulu..ramai gak yang datang...ada yang dah 4 tahun tak jumpa pun datang..seronok sembang2 sampai pukul 7 baru ingat nk balik..itu pun sebab nk hantar kuih kat rumah makcik aku..kalau tak...hehehe...

tempek gambar2 sudah walaupun dah basi dan tak berkenaan dengan raya..hahah

En. Peje melayan karenah anak sebelum buka puasa

The Pejes yang datang berbuka puasa...muka anna gembira lepas makan ayam percik...ho ho ho
ini lew ayam perciknye..anna kata TERBAEEKKKK!!! hahaha
tetamu kehormat..koden sama puan minar

gigih betul kutip buah rambutan

tukang kait rambutan
yeyyyyyyy..makan petik dari pokok terus

Thursday, August 26, 2010

Masih Ramadhan

Assalamualaikum...

hari ni dah masuk 16 Ramadhan...mula2 puasa tu rasa lama aje nk habiskan seminggu..tapi sekarang dah rasa cepat sangat pulak kan...tahun ni memang tahun paling tak banyak persiapan kot. Hari ni da buat gila pasang lagu raya..nak tarik feel lah konon2 sebab tahun ni kan raya sebelah sanaaaaaaaaaaaaa...hahaha
sangat rindukan raya zaman kecik-kecik dulu...seronok semacam aje..malam raya dah rasa macam nak tido pakai baju raya..tau2 bangun pagi terus pegi beraya aje..dulu kat kampung kalau raya tu kau dapat kumpul duit raya sampai RM300 seorang tu dah kira kau paling bagus lah sampai kembang kempis lubang idung tunjuk duit raya tu kat kawan2..paling otai kalau dapat not warna merah RM10. Dulu memang susah la nk dapat duit kaler merah tu. Sekali dapat rasa nk menitis air mata terharu..hahaha..budak sekarang ni main jeling2 jek kan kalau orang hulur RM10 tu..tapi aku selamba jek bagi RM2...ko banyak bunyi pulang balik duit tu.. :p
malam raya la paling seronok sebab family kitorang wajib tiap2 tahun akan buat sate n nasi dagang. kalau ummi yang masak memang sangat heaven lah. yang paling tak tahan tu sambil cucuk sate sambil dengar lagu raya saripah aini. Konon nak feel lebih baru masuk kasih sayang dari sate tu..ceh
kalau dulu tarikh hari raya kan macam suprise sikit, mana terus dapat tarikh hari raya mcm sekarang. So antara dua hari la kan...masa nak tunggu tukang isytihar bagitau bila tarikh raya tu semua mcam berdebar2 je..kalau lusanya raya semua macam "awwwwwwwwwww..kena semayang terawikh lagi malam ni" macam keji jek perangai..tapi kalau raya esok semua melompat macam nk runtuk rumah n da beria angkat besen semua nk cucuk sate. tapi lastnya pagi2 buta hari raya tu ummi sorang jek yang terbongkok2 bakar sate sebab semua macam liat nak bangun pagi..keji ganda dua..hahaha...

malam raya tu jugak selalunya kitorang main bunga api macam hari esok sudah tiada..abang long adalah pembekal sejati lah. Siap dengan bunga api yang besar, bila meletup dia kembang2 tu. Rasa macam malam tahun baru pon ada..eheh..paling kelakar dulu kitorang susun bunga api kecik tu kat belakang beskan n round depan rumah tu kayuh laju2 so cantik la warna bunga api. lepas tu rasa nak muntah sebab pening.. bengong..
tak sanggup nak cerita lagi T_T

Thursday, August 12, 2010

Mood di bulan puasa

Assalamualaikum...

Dah masuk 2 hari puasa..mood sangat tak menentu..sekejap elok sekejap tak elok...tapi sangat mengantuk, tak tahu la apesal kan..sebab baru nk sesuai dengan tune nak bangun sahur kot..hu hu..tahun ni sangat la pemalas nk masak untuk bukak puasa..nk pegi bazar ramadhan pon malas jugak..susah betul..huhu..

Thursday, August 5, 2010

Selamat Berpuasa...

Assalamualaikum..halluuuu....

sangat sibuk kebelakangan ni..InsyaAllah bulan puasa slow sikit kot keluar2 ofis..kerja yang satu tu pon dah siap n dah lulus..Alhamdulillah sangat weh..tak sanggup nak ulang tayang kerja tu lagi..angkat tangan serah diri jek..tak kuasa nk buat kerja untuk orang lagi dah..choiiii....
minggu depan dah puasa kan..kejap je rasa..so selamat berpuasa lah kepada korang semua..

hehe...